אחרי הרבה שנים אני מגיע לעומק. אני תמיד שמרתי לא לקחת את עצמי עוד ועוד. לא לפתוח בבת אחת עוד ועוד שערים.
(תהליכי עבודה פנימיים ביוגה)Parinama kramas
לא הלכתי לעשות הרבה מזה. שמרתי את עצמי בחדר. שם תרגלתי. בבית.
יש לנו כבני אדם יכולות מוגבלות אבל אנחנו חוקרים את התנוחות. כל אסאנה היא פלא. היא אינה תנוחה גופנית בלבד. ועל ידי פרינמה קרמה שונות יש לתנוחה ביטויים שונים. החומר הבסיסי הוא דומה אבל כל כך הרבה דברים שונים הגיעו ממנו. אינסוף ביטויים.
בכל מצב יש שינויים. כשמשהו משתנה בתוכך במרכז שלך, יהיו לך תנאים שונים שיעלו. המניע, התנועה, הנושא, המטרה.
לא יתכן שיהיה מישהו בלי מורה !! זה לא שיעור של יום אחד ללמוד מהו הדבר המרכזי של כל עשייה שלכם. כשאתם מזהים את זה, אתם יכולים לזהות מה אתם עושים. אתם צריכים להפוך להיות מהנדסים של מי שאתם ושל ההתגלמות שלכם בגוף. אם אתם ממושמעים מידי תהפכו להיות דוגמטים. תהיו הרפתקנים ! תחקרו ותהיו הרפתקנים. תבדקו כמה שערים ודרכים יכולים להתבסס על ידכם.
יש לנו מערכות ביו דינמיות שונות של הגוף והמיינד. יוגה היא לא נושא לאנשים אינטנסיבים.
המינד מתעצב. אתה המהנדס והמעצב של ההתגלמות שלך בגוף וברוח. אנחנו נותנים הרבה כלים. תנוחות שאפשר לעבוד איתן. פוטנציאל שאתם יכולים לנהל. אסאנות הן כלים אדירים. לדוגמה:
מריצ'יאסנה 1
אוטיטה טריקונאסנה
בהרדוג'אסנה
מריצ'יאסנה 3
תראו בכל התנוחות הללו את העושה, העשייה והנעשה..
ספר הוא דבר חיצוני. אבל מה קורה בתוכך?
היודע, הידיעה, הידוע.
אתם הולכים רק אחרי הדברים הידועים. העיניים אינן יכולות לראות, הן רק כלים לראייה. יש משהו מעבר לעיניים. יש שם ישות, כוח אלוהי, המאפשר לך לראות. כוח הנראה והכוח לראות.
Adi devic
Adibhumik
Adhyatnik
העיקרון של התודעה הוא צ'יטניה
איך תהליך הידיעה מתרחש?
גם כאן הידיעה, היודע והידוע.
איך תהליך הידיעה מתרחש בתוכך? התהליך בתוך תוכך. לא ידע אקדמי. איך תקבל את הידע בלי הוריטי (נטיה) שלו ?
דמיין מצב שבו אתה לגמרי לבד. כאן אני מדבר כל הזמן ומפריע לתהליך המחשבה שלכם.
אני מדבר וזה משפיע על התודעה שלכם. כשאתם לבד מה הוא תהליך הידיעה ?
רואה, נראה, ראיה.
הידיעה היא כוח הידיעה בתוכך.
Indriyas
הן 14 אלוהויות הן אינן חושים. מאחורי כל האיברים נמאות האלוהויות האלה.
על ידי הכוח הזה העיניים רואות, האוזניים שומעות, האף מריח. משהו שהוא מעבר לעיניים רואה.
אני חושב. איך אני חושב? למה? מתי? איך? מאיפה זה הגיע? נסו להפוך את המחשבות ואת תהליך החשיבה לאובייקט. תתבוננו בזה. קשה לנו לראות את עצמנו. לכן אנחנו רואים את ההשתקפויות שלנו.
הפכו את המחשבה לאובייקט.
הפכו את תהליך החשיבה לאובייקט.
זוהי הדרך בה תוכלו להפוך להיות העד, המתבונן. הישות של המתבונן היא ישות מהותית ביוגה.
איך יוכל היודע לדעת את היודע עצמו?
איך תוכל לדעת את היודע? זוהי ההעמקה והחדירה פנימה. ההתבוננות. המחשבה עצמה צריכה להפוך להיות אובייקט.
החושב, החשיבה והמחשבה הם כולם מחשבה.